Ekonomika a management farmaceutické praxe

Sylabus předmětu

  • základy ekonomie a ekonomiky (ekonomické systémy, principy a zásady)
  • makroekonomické aspekty zdravotnického systému
  • ekonomika a financování zdravotní péče
  • ekonomika zdravotnictví a základy farmakoekonomiky
  • etické vs. ekonomické aspekty ve zdravotnictví
  • specifika ekonomiky zdravotnictví
  • regulační a kontrolní opatření ve zdravotnictví
  • základy managementu (plánování, organizování, řízení lidských zdrojů, vedení, kontrolování)
  • management ve zdravotnictví a farmacii a jeho specifika
  • mikroekonomie (nabídka a poptávka po zdravotnických službách)
  • účetnictví podniku a principy výkaznictví
  • podniková ekonomika
  • finanční analýza lékárny
  • ekonomika a ekonomické řízení lékárny
  • marketing ve zdravotnictví a farmacii
  • zdravotnictví v tržním systému hospodářství (finanční trhy, bankovní systém, peníze)

Literatura

  • Vlček J.: Vybraná farmaceutická odvětví, Praha, Professional Publishing, 2004.
  • Vlček J., Dalecká R. a kol.: Základy farmakoepidemiologie, farmakoekonomiky a farmakoinformatiky, Praha, Remedia, 2005.
  • Holman, R.: Ekonomie. 5. vydání. Praha, C. H. Beck, 2011.
  • Samuelson, P. A., Nordhaus, W. D.: Ekonomie. 19. vydání. Praha, Svoboda, 2013.
  • ZLÁMAL, Jaroslav a Jana BELLOVÁ. Ekonomika zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005.
  • GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví: ekonomika zdravotnictví : řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví: kvalita zdravotní péče a její vyhodnocování. Brno: Computer Press, 2003.
  • Synek, M. a kol.: Podniková ekonomika. 5. vydání. Praha, C. H. Beck, 2010.
  • Doležal T. a kol.: Základy farmakoekonomiky. Praha, ČFAS, 2007.
  • Kovanicová, D.: Abeceda účetních znalostí pro každého. Praha, Polygon, 2012.
  • Janeček, V.: Úvod do účetnictví. Hradec Králové, Gaudeamus, 1997.
  • Pitra, Z.: Základy managementu. Praha, Professional Publishing, 2007.
  • Vítek, M., Vítková, M.: Management. Systémový přístup. Hradec Králové, Gaudeamus, 2007.
  • Sakslová V., Šimková, E.: Základy řízení lidských zdrojů. Hradec Králové, Gaudeamus, 2009.
  • Mohelská, H.: Řízení lidských zdrojů. Hradec Králové, Gaudeamus, 2009.
  • Hálek, V.: Základy marketingu. Hradec Králové, Gaudeamus, 2007.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha, PBtisk, 2004.
  • METYŠ, Karel a Peter BALOG. Marketing ve farmacii. Praha: Grada, 2006.

© 2019 Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové | O webu a cookies | Kentico CMS